Cel mai păgubos contract al statului român din ultimii zece ani şi care a fost reziliat în luna mai este de vânzare. Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine (DPIIS), condus de ministrul delegat Dan Şova, a desecretizat şi publicat mare parte din contractele ulterioare încheiate cu americanii, cu excepţia acordului încheiat în 2003.
După ce EVZ a dezvăluit că documentele postate pe site-ul DPIIS nu conţin şi contractul semnat în 2003, conform declaraţiei acordate în exclusivitate pentru EVZ de Mihail Başulescu, directorul general al CNADNR de atunci şi semnatarul contractului, ministrul delegat pentru marile proiecte, Dan Şova, a precizat că nu s-a găsit originalul pentru a putea fi făcut public.
„Am citit ce a fost făcut public. În 2006 s-a întâmplat ceva, originalul nu a mai fost găsit, aşa că s-a făcut un nou contract. Nu este ceea ce am semnat eu cap coadă. În 2003, noi am semnat ce a venit de la Guvern, apoi americanii şi-au făcut birouri la noi la Companie şi am început treaba”, a precizat, pentru EVZ, Mihai Başulescu.
Ministrul a precizat, la un post de televiziune, că "Am căutat contractul la toate autorităţile care îl puteau deţine: Ministerul Transporturilor, CNADNR, serviciile speciale care se ocupă de păstrarea documentelor. Am înţeles că alaltăieri, Corpul de Control a solicitat inclusiv DNA - care în 2007 făcuse un control - să întrebe dacă printre documentele ridicate se află şi acest document. Unii au răspuns că nu îl au, alţii că îl caută", a spus Şova. El a insistat că problema dispariţiei contractului este totuşi doar o formalitate. "Noi avem copia contractului din 2003, numai că din punct de vedere formal, pentru a putea pune ştampila NESECRET, trebuie să avem contractul original. L-am solicitat şi companiei Bechtel, aşteptăm un răspuns de la dânşii", a spus ministrul, potrivit r