Vasile Stroe a lucrat timp de 15 ani ca gestionar intr-o fabrica de avioane, iar dupa 1989 a devenit comerciant. A deschis un magazin in comuna Perisoru (Calarasi), iar anul trecut a intrat in reteaua LaDoiPasi, obtinand profit dupa primele luni de functionare.
Din momentul in care a luat decizia de a intra in franciza si pana cand a deschis magazinul au trecut aproximativ doua luni, povesteste Vasile Stroe, 58 de ani.
“Principalele motive pentru care am decis sa intru in retea au fost planul de promovare pus la punct de catre Metro Cash&Carry Romania, care imi permitea sa imi fac afacerea cunoscuta pentru mai multi client”, explica Stroe.
Investitia initiala, in valoare de 20.000 lei, a constat in amenajarea magazinului, inlocuirea anumitor echipamente, pregatirea personalului, achizitionarea unui sistem informatic. Suma a fost amortizata in circa sase luni.
“Cifra a fost influentata de suprafata magazinului si echipamentele pe care le aveam deja in magazin. Sunt bani pe care i-am obtinut din profitul anului precedent”, spune Vasile Stroe.
Magazinul are o suprafata de 90 mp si patru angajati si este amplasat in centrul comunei Perisoru. In zona mai exista cinci magazine, fara sistem de autoservire.
“Este un business profitabil, avand in vedere ca am obtinut profit inca din primele luni de functionare. Odata cu criza, am fost nevoit sa fac o schimbare. Brusc, nu se mai putea vinde orice si oricum, nu mai mergea totul de la sine cum se intampla in anii ‘90”, sustine proprietarul LaDoiPasi.
In medie, in magazin intra 250 de clienti pe zi, valoarea medie a unui bon este de 15 lei. Cele mai comercializate produse sunt legumele, fructele si bauturile racoritoare.
Anul trecut magazinul LaDoiPasi a rulat afaceri de 1,6 mil. lei, pentru 2013 proprietarul estimand un avans de 30%.
Retailerul german METRO