Guvernatorul BNR Mugur Isărescu spune că privatizarea unor companii care sunt monopoluri sau cvasimonopoluri de stat, precum CFR Marfă, reprezintă o soluţie de ieşire dintr-un impas sau cerc vicios, menţionând însă că nu trebuie făcut transferul de proprietate doar de dragul privatizării.
"CFR Marfă ar trebui să nu mai aibă pierderi şi mai ales pierderile pe care le are în prezent. Ar trebui şi cred că ar putea, nu cunosc situaţia concretă, să fie mai bine administrată ca societate", a declarat Isărescu.
El a fost întrebat, în cadrul unei conferinţe de presă, dacă potrivit experienţei sale de fost premier consideră că CFR Marfă ar trebui să rămână la stat sau ar fi indicat ca autorităţile să grăbească finalizarea privatizării.
Isărescu a arătat că în cazul marilor monopoluri de stat el vede privatizarea drept o soluţie de a ieşi dintr-un impas sau cerc vicios.
"Au nevoie de investiţii. Statul n-are bani de investiţii. Întreprinderea are pierderi. Pierderile generează o situaţie şi mai dificilă. Cam acesta ar fi scopul. Nu sunt pentru o privatizare a unei societăţi de stat care are şi monopol sau cvasimonopol numai aşa ca s-o privatizăm. Cred eu că nimeni nu cere un asemenea tip de privatizare, ci o încercare de a ieşi dintr-un cerc vicios, iar CFR Marfă este într-un cerc vicios evident", a mai spus guvernatorul BNR.
Privatizarea CFR Marfă este o temă intens dezbătută în ultima perioadă.
Preşedintele Traian Băsescu şi premierul Victor Ponta au o dispută privind privatizarea companiei, Băsescu cerând ca Ponta să îşi asume responsabilitatea privatizării, iar primul-ministru solicitând avizul CSAT.
CSAT s-a întrunit vineri pentru a discuta despre privatizarea CFR Marfă, dar nu a luat nicio decizie cu privire la trecerea companiei naţionale în proprietatea GFR.
Guvernul a aprobat contractul cu GFR, în 24 iulie, s