Sute de hunedoreni au fost nevoiţi să accepte un preţ de circa un leu pe fiecare metru pătrat al terenurilor de pe care au fost expropriaţi, pentru ca locurile să fie ocupate de şantierul autostrăzii. În timp ce în alte zone traveresate de autostradă, proprietarii terenurilor le-au cedat statului român la preţuri de 5 – 6 euro pe metru pătrat, în zona Deva – Ilia, localnicii au primit oferte de circa zeci de ori mai mici.
Nemulţumirile proprietarilor de terenuri din zona Deva – Ilia, unde în următoarele luni va începe construcţia unui tronson de 22,1 de kilometri de autostradă datează de mai bine de un an. În ciuda entuziasmului general cu care este privit proiectul de infrastructură, sute de hunedoreni au rămas nemulţumiţi de faptul că statul român le-a oferit doar un leu pentru fiecare metru pătrat de teren de pe care vor fi expropriaţi.
Numai în comuna Brănişca, peste 400 de loturi aparţinând localnicilor au trecut în proprietatea statului. Demersurile pentru exproprieri au început din 2010, iar anul trecut localnicilor le-a fost oferit preţul final pentru terenurile lor: unul mult mai mic faţă de valoarea reală a terenurilor şi faţă de preţul oferit locuitorilor din zona Orăştiei şi a Şoimuşului, unde au avut loc exproprieri pentru autostradă.
Nevoiţi să accepte oferta
Puţini au acceptat oferta de un sfert de euro pe metru pătrat, iar cei care s-au opus au ajuns să se judece cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.
„Deocamdată nu am primit banii. Iniţial am vrut să dăm compania în judecată pentru că dacă în alte părţi, pentru suprafeţele expropriate, statul a plătit 5 – 6 euro pe metru pătrat, nouă ni s-a oferit mai puţin de un leu pe metru pătrat. Apoi am aflat că trebuie să plătim verificările topografice şi expertizele cerute de instanţă şi nu am avut încredere că vom câştiga procesu