Posta Romana intentioneaza sa-si diversifice gama de prestatii prin introducerea de servicii financiar bancare in oficiile postale. De asemnea, compania pregateste lansarea sistemului de franciza.
Proiectul va fi prezentat in perioada 6 august - 6 septembrie 2013 institutiilor financiar bancare interesate de colaborarea in acest domeniu cu Posta Romana.
“Incepand cu trimestrul IV al anului 2013 va deveni operational sistemul de franciza postala, prin care persoanele fizice sau juridice interesate vor putea opera servicii postale sub brandul Posta Romana”, se arata intr-un comunicat al institutiei.
Compania Nationala Posta Romana (CNPR) urmareste crearea unei oferte de produse si servicii bancare la nivel national, din punctul de vedere al acoperirii teritoriale, concretizata intr-un proces puternic de bancarizare si incluziune financiara la nivel national.
“Proiectul va asigura accesul oricarui cetatean la produse si servicii bancare si va respecta legislatia in domeniu”, se mai spune in document.
Compania Nationala Posta Romana parcurge un proces de restructurare si modernizare ce are ca obiective principale cresterea veniturilor, reducerea cheltuielilor, diminuarea datoriilor istorice ale companiei, asigurand astfel premisele cresterii competitivitatii Postei Romane pe piata serviciilor postale, piata liberalizata incepand cu luna ianuarie 2013.
Cu afaceri de 1,26 miliarde de lei in 2012, Posta este cel mai mare operator local de profil si are o retea teritoriala de 5.600 de oficii postale cu acoperire nationala.
Actionarii CNPR sunt MSI - 75% si Fondul Proprietatea - 25%.
Compania avea la sfarsitul anului 2012 datorii totale de 568,2 milioane de lei, in crestere cu 2,9% fata de 2011. In ultimii patru ani, compania a acumulat pierderi de 530 milioane de lei, cu toate ca