Se spune că Occidentul se vede mai bine din Vestul României. Acolo, în Cluj, este sediul Trilulilu, supranumit „YouTube de România“, şi acolo l-am întâlnit pe Sergiu Biriş, directorul serviciului, care a povestit pentru „Adevărul“ cum portalul a devenit de la o idee un succes.
Pe 9 iulie, în Bucureşti, Sergiu Biriş le vorbea jurnaliştilor despre schimbarea de design şi abordare a Trilulilu. Este unul dintre cele mai de succes produse din Internetul românesc şi până la finalul anului va trece prin cea mai mare schimbare care l-a marcat. La Cluj, în biroul lui Biriş, „Adevărul“ a discutat cu acesta despre cum a pornit serviciul în urmă cu câţiva ani, ce a determinat actuala regândire a strategiei şi care au fost cele mai importante momente ale afacerii.
„Crocodilul şef“ de la Trilulilu, după cum îşi spune Sergiu Biriş, consideră că Trilulilu 2.0 era necesar, împins din spate de Internetul care nu stă pe loc. „În cei 6 ani de când Trilulilu există, s-au schimbat multe lucruri. S-a schimbat piaţa, a crescut Facebook, YouTube e din ce în ce mai puternic, iar Twitter este folosit de tot mai mulţi oameni“, precizează Biriş. „Dacă te uiţi unde era acum trei ani Internetul, ai să vezi că s-a schimbat la 180 de grade până în prezent. Site-uri care în urmă cu câţiva ani erau puternice, sunt acum anonime, cum ar fi hi5.com“. Fie dispari, fie creşti în online, astfel că la „YouTube de România“ s-au gândit ce vor face pe mai departe.
„La Trilulilu, aveam mai multe variante, îmi explică directorul. Să rămânem pe acelaşi model şi să încercăm să investim în acelaşi concept. Acest lucru ne ducea în zona de concurenţi cu YouTube, iar în zona asta n-aş vrea să mergem, că nu avem potenţialul de investiţie al Google. Apoi, YouTube a intrat în România, astfel că riscam să luăm mai puţini bani din publicitate. Ne-am gândit cum putem creşte, aşa că în loc să c