Primul semestru a adus incasari de 1,5 milioane de euro florariilor online, o crestere de 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit FlorideLux.ro.
Piata florariilor online va atinge pana la finalul lui 2013 valori similare cu cele inregistrate anul trecut, de circa 2,5 milioane de euro, estimeaza oficialii companiei.
Comparativ, piata florariilor offline a fost de aproximativ 200 milioane de euro anul trecut si a fost caracterizata de un trend pozitiv catre reglementare si fiscalizare corecta, conform reprezentantilor FlorideLux.ro.
In plus, potrivit Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, in Romania s-au importat flori in valoare de 15,2 milioane de euro in primele opt luni din anul trecut, cu 7% mai mult fata de aceeasi perioada din 2011.
“Piata romaneasca de florarii online este destul de incerta din punct de vedere al celor care investesc intr-un astfel de business. Nefiind constienti de gradul de dificultate ridicat pe care il are o astfel de afacere, multe persoane fizice investesc in florarii online in perioada februarie – martie, dupa care isi inchid portile din lipsa performantei”, a declarat Marius Dosinescu, CEO si fondator al grupului FlorideLux, din care fac parte si florariile online FlorideLux.ro, adaugand ca piata de profil este si extrem de competitiva.
In prezent, FlorideLux.ro are o cota de 25% din piata, iar principalii competitori ai florariei, opt la numar, impart 60% din aceasta. Restul de 15% din industrie revine celor 120 de florarii online declarate, dupa cum mentioneaza Marius Dosinescu.
Trendul pietei este insa unul pozitiv, cu estimari de cresteri anuale de 30-40%, urmare a increderii tot mai ridicate pe care o au romanii din mediul urban pentru Internet, un rol major avandu-l aici procesatorii de plati.
“Segmentul florariilor onlin