Ani la rând se aflau în top 10 cei mai mari datornici la buget. Asta doar până anul acesta. CFR Marfă şi CFR SA, cele două companii administrate de statul român, aveau la 31 decembrie 2012 datorii restante care depăşeau 1,27 miliarde de lei.
Şi la finele primului trimestru, ambele companii se regăseau pe lista ruşinii: CFR Marfă, pe locul 3, cu 446 milioane de lei, iar CFR SA, pe locul 5, cu 133 milioane de lei. Totuşi, faţă de finele anului trecut, CFR SA- administratorul infrastructurii feroviare avea doar la bugetul de stat obligaţii restante neachitate în valoare de 385 milioane de lei.
La bugetul consolidat, la finele anului trecut, adică în urmă cu doar şapte luni, CFR Marfă, companie aflată în proces de privatizare, avea obligaţii restante în valoare de 827,58 milioane de lei. Suma este aproape egală cu valoarea obţinută de stat pe pachetul majoritar de 51% de la Grup Feroviar, deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica.
Cea mai mare datorie a CFR Marfă, la 31 decembrie, conform datelor ANAF şi centralizate de Capital.ro, era către bugetul de stat: 411,89 milioane de lei. La bugetul asigurărilor sociale (bugetul de pensii), obligaţiile restante ale companiei feroviare de transport de marfă acumulau 345,88 milioane de lei. La sănătate, datoriile se ridicau la 69,41 milioane de lei, iar la şomaj – 387.788 de lei.
La 20 iunie 2013, Ministerul Transporturilor a declarat câştigătoare oferta depusă de singurul investitor interesat de CFR Marfă, după ce iniţial, GFR a depus o ofertă cu plata în rate. Grupul de firme deţinut de Gruia Stoica s-a angajat să plătească 202 milioane de euro pentru pachetul majoritar.
În aprilie, autorităţile au primit trei oferte pentru CFR Marfă, de la OmniTrax (SUA), asocierea formată din Transferoviar şi Donau (Austria) şi de la Grup Feroviar Român. La finele lunii aprilie, Ministeru