Remus Borza, proprietarul Euro Insol, firma care a gestionat până în iunie cea mai mare insolvenţă din România, cea a Hidroelectrica, spune că sunt foarte multe companii care au intrat în dificultate din lipsa comenzilor şi a faptului că directorii acestora de marketing sau comerciali nu vin în întâmpinarea clienţilor şi aşteaptă să vină comenzile la ei.
“Marii manageri ai noştri din România, şi asta şi în privat nu numai la stat, stau la cafele şi îşi hăituiesc secretarele, la ţigări şi se joacă, că sunt multe jocuri acum pe internet, de socializare sau poker. Asta fac directorii companiilor din România, cei de marketing sau comercial. Aşteaptă să vină comenzile. Ei trebuie să fie proactivi, să umble din uşă în uşă la potenţiali beneficiari şi să spună «Sunt eu Vulcan, sunt eu UCM Reşiţa. Îţi mai aduci aminte că acum 30 de ani ţi-am livrat un hidroagregat, un boiler sau o unitate de pompare. N-am murit, suntem tot noi, hai să-ţi mai facem o revizie dacă nu o unitate de pompare nouă». Ori marketingul românesc duce lipsă de acel entuziasm care se numeşte proactivitate”, spune Borza.
În opinia lui, este indicat ca managerii să se ducă în întâmpinarea cerinţelor reale ale unui potenţial beneficiar şi să-l determine prin orice metode şi să-i genereze acea nevoie de produs pe care compania o realizează.
Remus Borza, proprietarul Euro Insol, firma care a gestionat până în iunie cea mai mare insolvenţă din România, cea a Hidroelectrica, spune că sunt foarte multe companii care au intrat în dificultate din lipsa comenzilor şi a faptului că directorii acestora de marketing sau comerciali nu vin în întâmpinarea clienţilor şi aşteaptă să vină comenzile la ei.
“Marii manageri ai noştri din România, şi asta şi în privat nu numai la stat, stau la cafele şi îşi hăituiesc secretarele, la ţigări şi se joacă, că sunt multe jocuri acum pe internet, de soci