Cresterea performantelor angajatilor s-a regasit dintotdeauna intre obiectivele principale ale fiecarei companii, mai ales in vremuri economice dificile. Iar in acest scop, angajatorii de peste hotare isi motiveaza angajatii prin beneficii la care romanii inca doar viseaza, de la zile de concediu contra cost la mancare pe banii companiei.
La inceputul crizei, in incercarea de a face economii, angajatorii au taiat din beneficiile acordate personalului. Ulterior, din ce in ce mai multi si-au dat seama ca intr-un context economic dificil este important sa ai angajati motivati.
Angajatorii romani depasesc rar bariera tichetelor de masa Cu toate acestea, pe piata locala, beneficiile nu sunt foarte raspandite, romanii, angajati si angajatori, punand in continuare accent pe salariul de baza.
“In Romania segmentul beneficiilor acordate angajatilor nu este foarte dezvoltat, nu exista un program bine stabilit in acest sens. Se acorda in principal abonamente de servicii medicale private si tichete valorice”, a declarat Michael Whitfield, CEO al Thomsons Online Benefits, furnizor britanic de software pentru pachete de beneficii pentru angajati.
In Romania, cele mai populare sunt tichetele valorice, asigurarile de servicii medicale, telefon si cartela telefonica si masina de serviciu.
In ceea ce priveste tichetele valorice, in companiie romanesti se acorda in special cele de masa, urmate de tichetele cadou si tichetele de vacanta.
In majoritatea tarilor din Uniunea Europeana, in SUA si in America de Sud, exista o mare diversitate de tichete si carduri pentru salariati sau comunitati sociale, prin care se incurajeaza imbunatatirea calitatii vietii beneficiarilor, se determina stimularea unor sectoare economice cheie si se diminueaza platile informale in acele sectoare economice.
Astfel, in Marea Britanie si Italia se acorda tichete si