Scris de Dan Birta - Organigrama aparatului fiscal judeţean va fi redusă de la 660 de posturi la 535.
Nu mai puţin de 280 de angajaţi, din cei 660, ai Fiscului bihorean au primit preaviz, potrivit informaţiilor primite de la Vasile Farc, purtătorul de cuvânt al instituţiei. Asta înseamnă peste 42% din numărul actual de angajaţi.Preavize şi concurs
„Cei care au primit preaviz sunt, preponderent, de la serviciile suport: Contabilitate, Resurse umane, Audit, Administrativ. Aceste posturi, prin regionalizare, nu se mai regăsesc în organigrama Administraţiei Fiscale Judeţene”, a precizat Vasile Farc.
Un alt sector unde s-au dat preavize este cel al Activităţii de Inspecţie Fiscală. „La Inspecţie Fiscală, din 140 de posturi vor mai râmâne 110”, a specificat purtătorul de cuvânt al Fiscului bihorean. În termen de şapte zile de la primirea preavizului vor fi comunicate toate posturile vacante la nivel de ANAF şi în structurile teritoriale, astfel încât cei careau primit preaviz să-şi poată exprima opţiunea pentru un anumit post. „În cazul în care pentru un post vor opta mai multe persoane se va organiza concurs pentru ocuparea lui”, a declarat Vasile Farc.
Acesta a adăugat că posturi vor fi şi în alte judeţe, în sectoare deficitare, unde cerinţa de personal este mai mare. De asemenea, cei care au primit preaviz pot opta pentru examenul de accedere în structurile Direcţiei Regionale Antifraudă.
Este sigur că din cele 280 de persoane care au primit preaviz, 80 nu se vor mai regăsi în structura Administraţiei Fiscale Bihor. Alte 35 de posturi vor fi detaşate la Cluj, la Direcţia Regională. Este posibil totuşi ca un număr de persoane să fie detaşate la Cluj, dar să rămână la Oradea cu delegaţie.
Una peste alta, din cele 660 de posturi ale Fiscului bihorean, în noua organigramă vor mai rămâne 538 de posturi. Instituţia va fi condusă de un şef, ajutat