Vânzările de tablete în al doilea trimestru al anului 2013 au scăzut cu aproape zece procente, comparativ cu trimestrul anterior, indica datele publicate de International Data Corporation (IDC), o firma de cercetare pe piata tehnologiei Informatiei.
Comprimarea vanzarilor a afectat pe cei trei cei mai mari producători de tablete. Astfel, vanzarile de iPad-uri au scazut de la 19,5 milioane unitati la 14,6 milioane. În aceeași perioadă, Samsung a vandut 8,1 milioane tablete fata de 8,6 milioane în primul trimestru, în timp ce vânzările ASUS au scăzut cu aproape 20%, de la 2.6 milioane de tablete la doua milioane.
Potrivit analiștilor IDC, declinul va continua și în trimestrul al treilea, dar până la sfârșitul anului vanzarile vor creste din nou ca urmare a lansarii unor noi dispozitive, in special noua versiune de iPad.
Pe de alta parte, compania Lenovo a reusit, petru prima data în istorie sa depaseasca pragul de un milion de tablete vandute intr-un trimestru. Lenovo a vandut 1,5 milioane de exemplare. Pe locul cinci in topu celor mai mari vanzari de tablete in trimestrul 2 se afla compania Acer, care a realizat 1,4 milioane de tablete. La fel ca Lenovo, compania taiwaneză si-a îmbunătățit semnificativ vanzarile comercializand cu 35 la suta mai multe comprimate decât în primul trimestru.
Numarul total de tablete vandute in trimestrul 2 a fost de 45 milioane de unitati, cu 16,7 milioane mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. Potrivit IDC, majoritatea companiilor au vandut mai mult in trimestrul 2 comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Excepție face Apple, care a vandut cu 2,4 milioane de unități mai puțin comparativ cu Trim I 2012. În plus, cota de piata a companiei, comparativ cu al doilea trimestru al anului 2012, a scăzut de la 60% la 32%.