Toată această emoţie iscată în jurul privatizării CFR Marfă, cu frământările Cotrocenilor şi ezitările Victoriei, arată un lucru clar: ceva nu e în ordine în afacerea asta. Ca atare, nimeni n-are chef, nervi şi interes să-şi asume o privatizare neglijent dirijată de un fost ministru iubitor al riscului, pasionat al banului şi orbit de vremelnica sa poziţie de putere.
Dacă analizezi activitatea Grampet, compania mamă a GFR, nu poţi să nu admiri tentaculara sa expansiune în regiune. Grampet are afaceri de transport şi service feroviar, în toată regiunea. Afaceri mici, mari sau mijlocii, nu ştim asta, pentru că această corporaţie e tăcută, nu-şi afişează datele financiare. Grupul s-a extins tentacular din Bulgaria în Croaţia, din Ungaria în Ucraina, din Austria în Serbia şi până în Germania. O expansiune regională unică într-o Românie în care multimilionarii se lăfăie în topuri, satisfăcuţi, însă averea multora îşi are suportul în firme cu datorii imense faţă de bugetele statului. Aceşti milionari norocoşi n-au avut viziunea expansiunii, a lărgirii afacerii peste graniţele ţării. Unii nici măcar nu sunt cetăţeni fiscali ai României. Şi unii, şi alţii folosesc cu îndemânare şi zel platforme financiare din paradisuri fiscale, aşa încât banul să circule cât mai lin în largile lor buzunare. Prin comparaţie, Grampet emoţionează, pare una dintre puţinele companii româneşti cu această vocaţie de actor regional.
Structura grupului Grampet este perfect articulată. Tot acest grup de companii specializate în jurul afacerii transportului feroviar de mărfuri are logică economică. Impresionantul holding, din care face parte Grupul Feroviar Român (GFR), învingătorul licitaţiei pentru privatizarea CFR Marfă, are însă şi o parte ceţoasă: nu spune nimic despre fluxurile sale de bani. Niciuna dintre paginile de prezentare ale companiilor grupul