Nouă firme mari, plus 120 de florării mai mici, îşi împart o piaţă online de flori ajunsă la circa 1,5 mil. euro, în prima jumătate a acestui an, potrivit FlorideLux.ro. Pentru comparație, florăriile tradiţionale au avut vânzări de 200 mil. euro în 2012.
Piaţa online de flori va atinge până la finalul lui 2013 valori similare cu cele înregistrate anul trecut, de circa 2,5 milioane de euro, estimează FlorideLux.ro, prima florărie online din România, ce are o expertiză de 10 ani pe piaţa de profil,
Comparativ, piaţa florăriilor offline a fost de aproximativ 200 milioane de euro anul trecut şi a fost caracterizată de un trend pozitiv către reglementare şi fiscalizare corectă, conform reprezentanţilor FlorideLux.ro. În plus, potrivit Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, în România s-au importat flori în valoare de 15,2 milioane de euro în primele opt luni din anul trecut, cu 7% mai mult faţă de aceeaşi perioadă din 2011.
“Piaţa românească de florării online este destul de incertă din punct de vedere al celor care investesc într-un astfel de business. Nefiind conştienţi de gradul de dificultate ridicat pe care îl are o astfel de afacere, multe persoane fizice investesc în florării online în perioada februarie – martie, după care îşi închid porţile din lipsa performanţei”, a declarat Marius Dosinescu (foto), CEO şi fondator al grupului FlorideLux, din care fac parte şi florăriile online FlorideLux.ro, adăugând că piaţa de profil este şi extrem de competitivă.
În prezent, FlorideLux.ro are o cotă de 25% din piaţă, iar principalii competitori ai florăriei, opt la număr, împart 60% din aceasta. Restul de 15% din industrie revine celor 120 de florării online declarate, după cum menţionează Marius Dosinescu.
Trendul pieţei este însă unul pozitiv, cu estimări de creşteri anuale de 30-40%, urmare a încreder