• Buzoianul ar vrea însă un „management foarte puternic” pentru companie
Privatizarea C.F.R. Marfă printr-o licitaţie câştigată de Grupul Feroviar Român (singurul operator de transport de călători între Buzău şi Nehoiu), a încins lupta dintre Guvern şi Traian Băsescu, ducând în mod evident la numeroase încălcări ale „pactului de coabitare” dintre Victor Ponta şi preşedinte.
Convocarea „intempestivă” a C.S.A.T.-ului de către Traian Băsescu, atunci când ştia că Victor Ponta este plecat din ţară şi nu-şi poate susţine punctul de vedere, pare a fi punctul culminant al acestei înfruntări mai mult politice decât economice. „Referitor la declaraţiile lui Traian Băsescu privind privatizarea C.F.R. Marfă şi convocarea <<în totală bătaie de joc>> a şedinţei C.S.A.T., sunt necesare câteva precizări: dacă Traian Băsescu are vreun dubiu vizavi de această privatizare şi se află în posesia unor date suplimentare despre bonitatea şi capacitatea financiară a investitorului sau orice alt tip de informaţii, are obligaţia legală de a le face publice. (…) Atitudinea şi declaraţiile insinuante ale lui Traian Băsescu în ceea ce priveşte C.F.R. Marfă se încadrează în strategia sa personală de a sabota şi boicota, în mod constant, toate proiectele şi iniţiativele Guvernului U.S.L.”, a afirmat secretarul general adjunct al P.S.D. Codrin Ştefănescu.
Ieri dimineaţă, o anumită parte a presei s-a grăbit să anunţe că A.N.A.F. a pus sechestru pe averea patronului G.F.R., Gruia Stoica, încă de la sfârşitul lui iunie 2013, acesta fiind motivul pentru care el nu ar fi putut împrumuta de la nicio bancă banii necesari cumpărării C.F.R. Marfă. Ulterior, fiscul a infirmat informaţia printr-un comunicat de presă. „Precizăm că societatea Grup Feroviar Român S.A. nu figurează cu sechestre instituite, conturi blocate şi nici nu figurează pe lista datornicilor”, scrie în comunicatul A.N.A.