Reorganizarea ANAF a bulversat personalul de la Finanţele din Alba. Dacă până acum posturile din fosta Direcţie de Finanţe erau o variantă „comodă” pentru cei care preferau munca la stat, situaţia s-a schimbat drastic. Atmosfera în rândul angajaţilor este tensionată, mulți dintre funcționari fiind nemulțumiți mai ales de comunicarea ineficientă pe această temă cu structurile de conducere.
Potrivit noilor reglementări, Direcţia Generală de Finanţe Alba s-a desfiinţat de la 1 august, în locul acesteia a fost creată Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Alba, care va funcţiona în cadrul Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Braşov. Un număr de 173 de salariaţi – din structurile control, administrarea veniturilor statului, servicii suport şi personal contractual administrativ, dar şi şefi de servicii – din cei 481 angajaţi la fosta DGFP Alba au primit preavize de concediere. Noua organigramă are cu 71 de posturi mai puţin, adică 410, iar la Braşov, unde se află direcţia regională, sunt 178 de posturi libere, pe care se vor “bate” cei care pleacă din Finanţele din Alba, Sibiu, Mureş, Harghita şi Covasna. În Alba cele mai afectate de reorganizare sunt structurile de control unde schema va fi redusă cu 5 posturi, în condițiile în care serviciul de control pentru persoane juridice, avea, în vechea structură, un deficit de personal.
În noua situaţie, angajaţii vizaţi de restructurare încearcă fiecare să găsească o soluţie salvatoare care să le “asigure” locul în noua organigramă, mai ales că dacă aleg un post pe care îl vizează cel puţin o altă persoană, se va organiza concurs. La serviciul de control fiscal din Alba, de exemplu, în structura veche funcţionau aproximativ 50 de angajaţi, pentru activitatea de monitorizare a persoanelor juridice (PJ), respectiv 25 pentru persoane fizice și profesii liberale (PF). Dintre aceştia, ar urma s