- Social - nr. 152 / 6 August, 2013 Lucrul acesta il simt deja toti participantii la trafic care ruleaza pe acest traseu. Dupa doi ani de munca in plin trafic pentru constructori si tot atatia de restriste pentru conducatorii auto, se apropie si ziua in care noi, muresenii, in special, si ceilalti, in general, ne vom bucura de o retea de drumuri nationale de calitate, stare de fapt care suplineste intr-o anumita masura lipsa autostrazilor si ne apropie cu un pas de Occident. Daca drumurile de interes national sunt reabilitate in buna parte, de asemenea si multe din cele comunale, raman in suspans cele judetene, unele inca pietruite, iar altele cu camasa asfaltica serios deteriorata. O dovada certa ca statul roman, nu numai cel comunist, dar si cel postdecembrist, a fost si este complet lipsit de cultura a ceea ce inseamna civilizatia rutiera pentru nivelul si standardul de viata ale unui popor. Pentru ca a construi drumuri si a facilita comunicarea nu inseamna doar costuri, ci a investi in civilizatia propriei natiuni. Revenind la constructorii nostri, ai CNADR, merita sa amintim ca ei aveau termen de finalizare luna martie a acestui an, dar au ratat tinta datorita faptului ca au intrat in iarna lui 2013 cu un serios handicap la lucrarile aferente. Faptul acesta a produs participantilor la trafic mari greutati, soldate chiar cum pierderi de vieti omenesti. Anul acesta s-a lucrat parca mai intens, iar stradania lor de a pregati o cale de rulare adecvata pentru trafic ne face sa uitam multe din dificultatile prin care conducatorii auto au trecut. Desi drumul a devenit mai neted si mai larg, calea pana la finalizarea completa a lucrarilor este inca destul de departe. Se circula, intr-adevar, mai bine, mai comod, dar nu sunt intrunite toate conditiile de siguranta rutiera, care, evident, nu pot fi aplicate decat dupa punerea ultimului strat asfaltic. Datorita lipsei de