Florăriile online au vândut în prima jumătate a acestui an produse în valoare de 1,5 milioane euro, nivelul fiind cu 10% mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor FlorideLux.ro.
Până la finalul lui 2013 se vor înregistra în această piaţă valori similare cu cele înregistrate anul trecut, de circa 2,5 milioane de euro.
Comparativ, piaţa florăriilor tradiţionale a fost de aproximativ 200 milioane de euro anul trecut şi a fost caracterizată de un trend pozitiv către reglementare şi fiscalizare corectă, conform reprezentanţilor FlorideLux.ro.
În plus, potrivit Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, în România s-au importat flori în valoare de 15,2 milioane de euro în primele opt luni din anul trecut, cu 7% mai mult faţă de aceeaşi perioadă din 2011.
"Piaţa românească de florării online este destul de incertă din punct de vedere al celor care investesc într-un astfel de business. Nefiind conştienţi de gradul de dificultate ridicat pe care îl are o astfel de afacere, multe persoane fizice investesc în florării online în perioada februarie-martie, după care îşi închid porţile din lipsa performanţei", a declarat Marius Dosinescu, CEO şi fondator al grupului FlorideLux, adăugând că piaţa de profil este şi extrem de competitivă.
Trendul pieţei este însă unul pozitiv, cu estimări de creşteri anuale de 30-40%, urmare a încrederii tot mai ridicate pe care o au românii din mediul urban pentru internet, un rol major avându-l aici procesatorii de plăţi.
Conform PayU România, valoarea medie a unei comenzi în florăriile online este de 43 de euro, sumă ce s-a menţinut în perioada ianuarie 2012 - iulie 2013.
Florăriile online au vândut în prima jumătate a acestui an produse în valoare de 1,5 milioane euro, nivelul fiind cu 10% mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor FlorideLux.ro.