Aproape 300 de apartamente din Brăila rămân fără apă potabilă de astăzi. Iar acesta este doar începutul. Compania de Utilităţi Publice Dunărea avertizează că în războiul cu datornicii, ţintele sunt deja fixate pe asociaţiile rău-platnice şi că, dacă brăilenii nu vor da năvală să-şi achite restanţele, numărul celor care-şi vor căra apa cu bidoanele din faţa blocului va creşte.
Decizie extremă, dar logică, dacă priveşti situaţia din punctul de vedere al managementului Companiei: nu plăteşti, nu primeşti! Iar vicepreşedintele CJ Ovidiu Nechita o spune limpede: "Aşa cum plătesc cablul TV ori abonamentul de mobil pentru că altfel operatorii de servicii le sistează furnizarea, trebuie să plătească şi factura la apă-canal!" Perfect de acord. Ce se întâmplă însă în cazul în care în blocurile rămase fără apă există şi proprietari care şi-au plătit la timp datoriile cu întreţinerea, inclusiv sumele datorate pentru serviciul de apă-canal? Fiindcă, în cazul lor, principiul "nu plăteşti, nu primeşti" nu se mai aplică, el transformându-se în... "şi fără apă, şi cu banii luaţi".
Încă nu ştim cum stau lucrurile în cazul celor cinci asociaţii ce rămân de astăzi fără apă, însă ar fi revoltător ca printre cei aproape 300 de proprietari de apartamente să fie şi persoane care şi-au onorat toate obligaţiile şi care, fără nicio vină, să îndure o caznă de neacceptat într-o ţară europeană în secolul XXI. Diferenţa dintre companiile de televiziune prin cablu ori cele de telefonie mobilă şi serviciul de apă-canal ori cel de termoficare (aflat şi el până nu de mult în aceeaşi situaţie) o reprezintă, printre altele, faptul că, dacă un client nu-şi achită factura, nu vor rămâne fără semnal şi vecinii acestuia. Prin urmare, sfatul meu către managementul companiei "Dunărea" şi către administraţia publică locală ar fi să nu abuzeze de poziţia de monopol - aşa cum a făcut c