Patru noi autovehicule electrice cu burduf vor fi livrate săptămâna următoare la Cluj. RATUC optează pentru acestea pentru că au costuri la jumătate faţă de autobuze.
Regia Autonomă de Transport Urban Călători (RATUC) va plăti pe noile troleibuze 1,8 milioane de euro, adică 450.000 de euro pe unitate. Directorul Liviu Neag susţine că, dacă la următoarea rectificare bugetară a primăriei se vor identifica resurse, e posibil ca în acest an să mai ajungă aici un troleibuz. În 2014 urmează să fie cumpărate alte cinci.
Municipalitatea clujeană şi-a anunţat intenţia de a achiziţiona troleibuze încă din 2009, însă a demarat licitaţia abia din 2010. Potrivit lui Neag, primăria a mai cumpărat acum trei ani, tot printr-un acord cadru, 10 troleibuze noi de la compania Astra Bus Arad (ABA), însă scurte, aflate în circulaţie. Tot în urma unei licitaţii, RATUC a încheiat un contract cu ABA, pentru 10 troleibuze noi, cu burduf, fiecare costând 1,9 milioane de lei. Ca şi în cazul contractului din 2009 cu Magyar Jarmütechnikai (în colaborare cu ABA) pentru furnizarea de autobuze noi, comenzile pentru troleibuze au fost efectuate în funcţie de finanţări, a explicat Neag.
„Troleibuzele au caroserie şi piese realizate în Franţa. Faţă de mijloacele de transport în comun fabricate în Ungaria sunt mult mai bune. Noi cunoaştem ce ce se face în Ungaria, ştim cum se comportă, dar cu părere de rău trebuie să spunem că încă le lipseşte o fabrică de caroserii. Mai mult, vorbim de troleibuze cu burduf, care pot transporta un număr mai mare de călători, faţă de unul simplu", a menţionat şeful RATUC. El a precizat că anul acesta s-a negociat ca RATUC să cumpere cinci troleibuze noi cu burduf. „Patru troleibuze articulate vor ajunge săptămâna următoare şi vor fi puse în circulaţie. Dacă vom mai primi finanţare de la primărie, la rectificarea bugetară, e posibil să mai vină