Retailerul german Kaufland, cel mai mare jucător din comerţul modern local, este cel mai activ angajator al crizei, ajungând la aproape 12.000 de angajaţi în România anul trecut, potrivit datelor centralizate de ZF pe baza informaţiilor de la Registrul Comerţului. Astfel, în perioada 2008 – 2012, nemţii de la Kaufland au făcut 4.435 de noi angajări, în contextul în care marii angajatori au făcut concedieri masive în aceeaşi perioadă, din nevoia de reducere de costuri.
Angajările făcute de Kaufland au plasat compania pe locul opt în topul celor mai mari angajatori din economie în 2012, aceasta fiind totodată şi compania cu cel mai mare număr de angajaţi din sectorul retailului.
Un număr semnificativ dintre angajările făcute de Kaufland au fost făcute în ultimul an, având în vedere că firma a raportat în 2011 un plus de peste 1.400 în efectivele de personal. Spre deosebire de ceilalţi retaileri de suprafaţă mare, germanii au continuat să deschidă hipermarketuri an de an. În perioada 2008 – 2012, compania şi-a dublat reţeaua de magazine.
Kaufland, prezent pe piaţa locală cu o reţea de 85 de hipermarketuri cu preţuri mici, şi-a consolidat poziţia de lider al comerţului local, încheind anul trecut cu afaceri de 6,44 mld. lei (1,45 mld. euro), în creştere în moneda naţională cu 15% comparativ cu anul anterior. Reţeaua germană a reuşit în perioada 2010-2011 să răstoarne topul celor mai mari retaileri din România şi să urce pe prima poziţie după ce în 2010 a devansat Carrefour şi în anul acesta a detronat Metro Cash&Carry, care a fost lider în fiecare an de după 1996, anul lansării comerţului modern în România.
Pe locul doi în topul celor mai activi angajatori în perioada crizei este lanţul de supermarketuri Mega Image, care a angajat peste 3.900 de persoane în perioada 2008 – 2012, ajungând anul trecut la un număr de aproape 5.700 de a