* Dr. Nicolae Oacă: "Radiocom are în portofoliul de investiţii unele proiecte riscante"
* Fiind deţinută de stat, compania a putut obţine împrumuturi fără să fie însoţite de planuri de afaceri viabile
Societatea Naţională de Radiocomunicaţii (Radiocom) a înregistrat constant pierderi, din 2008 până în prezent, totalul acestora depăşind 330 de milioane de lei (aproape 75 de milioane de euro), potrivit analizei ziarului BURSA asupra datelor furnizate de Ministerul Finanţelor. Astfel, ultimul an în care Radiocom a avut un rezultat financiar pozitiv a fost 2007, când societatea a înregistrat un profit de 12,8 milioane de lei, iar datoriile se aflau la "doar" 491,9 milioane.
Radiocom este marcă înregistrată a Societăţii Naţionale de Radiocomunicaţii şi un important jucător în domeniul difuzării şi transportului programelor radio şi TV. La sfârşitul anului trecut, compania deţinea peste 2.000 de clienţi, printre care TVR, Radio România, Vodafone, Orange, Cosmote, RCS-RDS, Romtelecom, UPC, Antena 1 sau PRO TV. Radiocom are sediul central în Bucureşti şi sucursale în Timişoara, Cluj şi Iaşi.
În perioada 2000-2007, Radiocom a înregistrat un profit total de peste 35 de milioane de euro, anul 2006 fiind cel mai productiv din acest punct de vedere, cu un total de 19,7 milioane de euro. De asemenea, în perioada menţionată, valoarea afacerilor companiei a cres¬cut de peste două ori, de la 34,7 milioane de euro, în anul 2000, la 89,1 milioane în 2007. În pofida rezultatelor financiare pozitive amintite mai sus, Radiocom a cunoscut şi o spectaculoasă creştere a nivelului datoriilor, aces¬tea crescând de zece ori în doar opt ani. Astfel, de la un total de 14,7 milioane de euro, în anul 2000, acestea au atins pragul de 147 de milioane de euro în 2007.
* 2008 - Începutul declinului
În pofida faptului că valoarea afacerilor Radiocom, companie adminis