"Fostul deputat PDSR a oftat din rărunchi, apoi a lăsat capul în jos" îşi aduce aminte Theodor Niţă, procurorul constănţean care a condus ancheta în cazul lui Gabriel Bivolaru. Era momentul în care şi-a dat seama că nu mai are scăpare. Zeci de jandarmi, poliţişti de la Rutieri şi ofiţeri de la Direcţia Operaţiuni Speciale au lucrat luni întregi la acest caz.
Modul de operare
Jandarmii au în sarcină păzirea conductelor Conpet. Destul de rar, atunci când aceste conducte sunt folosite, cineva ştie programul exact de pompare şi ce fel de combustibil urmează să fie transportat. Hoţii care le atacă fie aleg să spargă o conductă şi stau lângă ea până umplu câteva bidoane de plastic, fie îşi organizează operaţiunea cu cap şi fură cisterne întregi fără ca reprezentanţii Conpet să-şi dea seama.
Acesta era şi modul de acţionare al reţelei lui Gabriel Bivolaru. Fostul deputat PDSR nu era implicat, oficial în nimic. Rafinăria ilegală de la Navodari nu era pe numele său, iar maşinile era ale complicilor. Hoţii aveau instalaţii artizanale montate pe conducte şi dădeau găuri mici, de numai doi centimetri. Debitul era mic, dar în acest fel nu scădea nici presiunea de pe conductă, aşa că nimeni nu intra la bănuieli. O cisternă de 30 tone era umplută cu ţiţei pe timpul unei nopţi întregi, după care pleca spre rafinăria ilegală din Năvodari.
GPS pe maşina fugarului
Atunci când anchetatorii au intrat pe fir, hoţii nici nu bănuiau că sunt urmăriţi. Sub protecţia procurorului de caz, dosarul s-a umplut de probe încă dinainte de reţinerea şi audierea martorilor. Interceptările au avut loc încă din luna iunie.
Dar hoţii trebuiau urmăriţi permanent, aşa că după ce au făcut interceptări ambientale şi de telefoane, anchetatorii au luat decizia montarii unui aparat GPS pe maşina unuia dintre membrii reţelei, cel mai pericul