Lucrările de reabilitare a pasajului rutier din Grădişte au fost finalizate, începând de ieri fiind reluată circulaţia tramvaielor dinspre şi spre Grădişte.
Lucrările propuse prin proiect au constat în reabilitarea infrastructurii şi a suprastructurii pasajului şi a bretelei de acces la acesta, reabilitarea trotuarelor şi a scărilor de acces pietonal, reabilitarea liniei de tramvai, reabilitarea iluminatului public şi semnalizarea orizontală şi verticală a carosabilului. De asemenea, de o parte şi de alta a pasajului au fost amenajate piste pentru biciclişti.
Reprezentanţii autorităţilor locale au explicat că odată cu finalizarea acestui proiect Aradul are rezolvate problemele de infrastructură la lucrările de artă. Podul Decebal şi Podul Traian au fost reabilitate, Podul Micalaca-Subcetate este reabilitat, dar este sub urmărire din cauza structurii de asfalt, iar cele două pasaje importante, cel din Micălaca şi cel din Grădişte au ajuns în faza finală a lucrărilor de modernizare.
Constructorii au precizat că lucrările au fost complexe şi unele manopere nu s-au putut executa decât două ore pe zi din cauza circulaţiei trenurilor.
„Reabilitarea a constat din realizarea unei plăci de suprabetonare a structurii pe grinzile existente. Din păcate am avut o surpriză când s-a dezvelit structura. S-a constatat faptul că cablurile de pretensionare exterioare care au existat la structură la un moment dat s-au rupt şi nu au mai prezentat siguranţă. Ca urmare, structura a trebuit consolidată. Orele de închidere au fost greu de obţinut de la CRF şi au împiedicat constructorul să execute lucrări. Au fost posibile lucrări doar în intervalul orar 20.00-22.30 şi nici acestea nu s-au respectat din cauza întârzierii trenurilor”, a explicat Iuhasz Csaba, proiectant.
Reprezentanţii Primăriei au mai anunţat că liniile de tramvai 15 şi 16 şi 15b şi 16b vor