Cu o experienţă de zece ani la cârma mai multor firme de curierat, Octavian Bădescu şi-a propus „să resusciteze” divizia naţională Prioripost. Noul manager contează pe brandul Poştei, reţeaua mare de unităţi şi pe fidelitatea angajaţilor. După modelul conducătorilor americani, a cerut un salariu de 1 euro, urmând ca restul de 3.999 să îi primească odată cu rezultatele.
Octavian Bădescu, 38 de ani, a fost recrutat la serviciul de curierat rapid al Poştei, acum trei luni, în cadrul proiectului managerilor privaţi la stat. Alegerea sa pare cu atât mai surprinzătoare cu cât vine într-un moment în care compania nu a fost dorită de niciun investitor, la care se adaugă şi contextul sumbru prin care trec serviciile poştale din întreaga lume.
Şi, totuşi, crede că speranţă există. Dacă scrisorile sunt pe cale de dispariţie, comerţul online poate aduce salvarea, iar Poșta Română are avantajul brandului, precum și cea mai mare rețea de unități din țară.
De la agent de vânzări la CEO
Absolvent de ASE, Octavian şi-a dat seama că nu e făcut să fie contabil, fiind atras de antreprenoriat. Ca o coincidenţă, şi-a început cariera în curierat, ca agent de vânzări, când Poşta era în perioada de glorie. Dacă atunci trebuia să convingă clienţii că e mai bine să lucreze cu o firmă de curierat, astăzi e invers. "Trebuia să explic care e diferenţa dintre firmele de curierat şi poştă", îşi aminteşte şeful Prioripost. În 2002, ajunge director de vânzări într-o altă firmă, iar în 2007, pune bazele propriei afaceri, bazate pe livrări în aceeşi zi, care în trei ani ajunge la o cifră de afaceri de 1 milion de euro. Oportunitatea de la Poştă a venit astfel într-un moment în care, în privat, nu mai avea nimic de dovedit. "Conducerea Poştei a identificat câteva direcţii de creştere, una fiind, în contextul scăderii corespondenţei, curieratul rapid- Prioripost".
Ce