Cele două freze care vor realiza tunelurile de la proiectul de metrou din cartierul bucureştean Drumul Taberei încep săpăturile în septembrie după ce Comisia Europeană a inclus această investiţie în Programul Operaţional Sectorial Transport şi a asigurat o finanţare de 400 de milioane de lei (90 de milioane de euro) pentru anul acesta.
„În jurul datei de 7 septembrie am stabilit cu constructorii să pornească frezele. Au venit specialişti din afară pentru a le porni, avem şi bugetul necesar, din fonduri europene. Primim circa 400 de milioane de lei anul acesta de la Comisia Europeană“, a spus Aurel Radu, directorul general al Metrorex.
Acesta este cel de-al treilea termen anunţat de Metrorex în 2013 de pornire a frezelor, echipamente cunoscute în limbaj tehnic drept TBM-uri (Tunnel Boring Machine). Anterior, Metrorex a anunţat că cele două echipamente vor începe să foreze pe 1 iulie, respectiv 1 august.
Contractul pentru realizarea lucrărilor de structură la tronsonul de metrou Râul Doamnei-Eroilor, inclus în noua magistrală M5 Drumul Taberei-Universitate-Pantelimon, a fost câştigat în 2011 pentru 215 milioane de euro de consorţiul format din firmele Astaldi (Italia), FCC Construccion (Spania), Delta ACM 93 (România) şi AB Construct (România).
Tronsonul Râul Doamnei - Eroilor are o lungime de 6,22 kilometri şi va cuprinde nouă staţii de metrou, respectiv Râul Doamnei, Brâncuşi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară şi Eroilor 2. Contractul a fost semnat doar pentru lucrările de structură, practic staţiile în sine şi galeriile subterane, nu şi pentru lucrările de finisare, echipare şi dotare a magistralei pentru a putea fi pusă în funcţiune. Acest contract prevedea finalizarea lucrărilor în 2014, astfel ca în 2015 metroul să poată fi funcţional.
Potrivit celor mai recente informaţ