Infrastructura învechită şi neglijenţa autorităţilor au dus la reducerea vitezei medii a trenurilor de călători de la 65 la 43 de kilometri pe oră şi a celor de marfă la doar 21 de kilometri pe oră. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
"Nu e niciun secret pentru nimeni că infrastructura feroviară are, să spunem, nişte performanţe tehnice sub nivelul aşteptărilor şi sub nivelul pe care publicul călător şi clienţii transporturilor de marfă le-ar dori. (...) Ne confruntăm cu o situaţie destul de grea, în sensul că aproape 25% din podurile şi podeţele care sunt în administrarea infrastructurii au durata de viaţă depăşită şi circa 75% din aceste lucrări de artă sunt scadente la diverse tipuri de reparaţii. An de an, restanţele la reparaţii capitale ale infrastructurii capitale cresc, asftel că în prezent circa 8.000 de kilometri de cale ferată sunt scadenţi la reparaţii capitale", a declarat azi, într-o conferinţă de presă, George Micu, directorul general al CFR SA, administratorul reţelei feroviare publice, citat de Mediafax.
Micu a adăugat că efortul financiar pentru realizarea reparaţiilor capitale la cei 8.000 de kilometri este unul "uriaş", de peste 10 miliarde de euro.
"Astăzi pornim de la o medie a vitezei comerciale la marfă aflată undeva la 21 de kilometri la oră şi la călători în jur de 43 de kilometri la oră. Acestea sunt coordonatele generale ale infrastructurii", a spus Micu.
CFR beneficiază în acest an de suma de 78 milioane lei (aproximativ 17 milioane euro) pentru reparaţii, echivalentul unor lucrări la aproximativ 22 km de cale ferată.
TOP 3 RECOMANDĂRI EVZ.RO:Studiu Naţional de Audienţă: Evenimentul zilei, singurul ziar al cărui număr de cititori a crescut anul acestaMOTIVARE ŞOC. MAGISTRAT: „Adoptarea noului Cod Penal ÎNCURAJEAZĂ săvârşirea de infracţiuni de CORUPŢIE”. „NU suntem o ţară din Scandinavia!”Ponta