Doar doi din cei patru ofertanţi au rămas în cursa pentru desemnarea constructorului autostrăzii Comarnic-Braşov, au declarat pentru Capital surse apropiate negocierilor.
Ministrul marilor proiecte, Dan Şova, a declarat în primăvara acestui an că în luna august va fi desemnat constructorul autostrăzii, iar în septembrie, cel târziu luna octombrie, va fi dat ordinul de începere a lucrărilor.
Conform surselor Capital, comisia desemnată pentru alegerea partenerului, care va proiecta, construi şi finanţa tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov (58 kilometri), ar putea atribui acest contract la finele lunii august-prima parte a lunii septembrie.
La sfârşitul lunii februarie, până la termenul limită, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a primit candidaturi în vederea preselecţiei în cadrul procedurii de dialog competitiv pentru atribuirea contractului de concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov de la patru companii sau asocieri.
Cele patru “oferte” au fost depuse de China Communications Construction Company Ltd (cea mai mare companie de construcţie de autostrăzi din China), asocierea formată din companiile româneşti deţinute de Dorinel Umbrărescu (Spedition UMB şi Tehnostrade), asocierea formată din firmele Vinci, Strabag şi Aktor, respectiv asocierea Impregilo SpA şi Salini SpA, care între timp a devenit grupul Salini Impregilo.
Pe scurt, prin contractul de concesiune, cel care va prelua acest proiect va trebui să parcurgă mai mulţi paşi:
Surse din cadrul CNADNR au declarat pentru Capital.ro că din cursa pentru acest proiect au ieşit chinezii şi companiile deţinute de Dorinel Umbrărescu. Astfel, cei doi ofertanţi care au rămas în luptă sunt Vinci-Strabag-Aktor şi Salini-Impregilo.
Doar doi din cei patru ofertanţi au rămas în cursa pentru desemnarea constructorului autostrăzii Coma