Privite până nu demult ca un business complementar, gențile, portofelele și curelele aduc acum aproape un sfert din veniturile firmelor ce vând modă. Efectul: chiar în concurență cu marii retaileri, rețelele specializate au prins curaj și își fac planuri de extindere
Pe măsura ce marii retailerii internaționali de modă au ocupat piața românească, prin deschideri de noi magazine, accesoriile au prins și ele o felie din ce în ce mai mare. „Sunt importante ca ofertă, pentru a crea o ţinută completă, dar și ca venituri“, confirmă Cristian Codrea, Country Managerul C&A România (25 de magazine), care evită să dea o cifră exactă. Însă un indiciu despre cât de bine se vând accesoriile în România ar putea veni din rezultatele financiare înregistrate de rețelele de retail specializate. De exemplu, businessul Musette de azi e aproape dublu, faţă de cel din 2009: 375 de oameni, o cifră de afaceri de aproape 10 milioane de euro şi 24 de magazine în România şi în alte şapte ţări (SUA, Franţa, Bulgaria, Israel, Ungaria, Liban, Mongolia, Austria). „Marochinăria și accesoriile se vând bine. Încă nu sunt suficiente magazine specializate“, crede Cristina Bâtlan, coproprietar al afacerii de familie, care își împarte în mod egal marfa între încălțăminte și accesorii. „Gențile - continuă ea - pot fi purtate două-trei sezoane fără probleme. De aceea sunt și mai scumpe decât pantofii“.
Inclusiv când vine vorba de genți de lux, numărul clienților a rămas constant chiar și pe timp de criză. Explicația e logică: (mai ales) acum, cumpărătorii văd mărcile premium și de lux ca pe niște investiții. Așa că, multe dintre clientele care preferau să aibă mai multe poșete de câteva sute de euro bucata, investesc acum într-una de peste 1.000 de euro, pe care o pot vinde peste ani la același preț. Drept dovadă, magazinul Louis Vuitton (130 mp), deschis în 2008, în galeriile