Mulţi dintre braşoveni îşi dau seama de neregulile de la asociaţia de proprietari abia atunci când rămân fără utilităţi, din cauza faptului că facturile către furnizori nu au mai fost plătite, chiar dacă ei sunt cu plăţile la zi.
Cel mai recent caz este al unei administratoare de asociaţie, care nici măcar nu avea atestat, şi care a fost prinsă pe picior greşit de către inspectorii Serviciului de Relaţii cu Asociaţiile de Proprietari din cadrul Primăriei Braşov. Asociaţia, care are 48 de apartamente, avea datorii la furnizori de 56.000, iar conform registrului de casă din încasări ar fi trebuit să existe în jur de 21.000 de lei, restul sumei datorate fiind debite ale restanţierilor din bloc. După ce au verificat toate documentele asociaţiei, inspectorii au constatat că administratorul nu avea de fapt banii pe care îi încasase de la locatari pentru cheltuielile de întreţinere.
Costuri mici de administrare, furtişaguri mari
Reprezentanţii Primăriei spun că se ajunge la astfel de situaţii şi din cauza locatarilor, care nu se interesează deloc de activitatea asociaţiei din care fac parte. „Astfel de probleme apar la asociaţiile care nu sunt organizate corespunzător. De exemplu, de această asociaţie se ocupa o singură persoană, care era şi administrator, şi contabil, şi casier, fără a exista măcar un preşedinte. Oamenii erau mulţumiţi că nu trebuie să achite foarte mult pentru serviciile de administrare, doar 2,5 lei de apartament, în condiţiile în care o firmă specializată în astfel de servicii solicită şi 10 lei. Locatarii trebuie să se implice mai mult, iar o asociaţie trebuie să aibă, în primul rând, un administrator care să fie atestat, un preşedinte, care să fie din bloc, dar şi un cenzor, care este de altfel şi prima persoană care poate face un control al activităţii”, a subliniat Corina Bîrsan, inspector în cadrul Serviciului de Relaţii cu Aso