Lucrările de modernizare a şoselei Transalpina s-au oprit după ce firma Romstrade SRL, care a câştigat licitaţia, a intrat în insolvenţă. Drumul a fost finalizat în proporţie de 80%, iar autorităţile spun că nici anul acesta nu va fi gata.
Cea mai înaltă şosea din România, Transalpina (DN67 C) sau Drumul Regelui, va rămâne neterminată şi anul acesta. Lucrările s-au oprit din luna aprilie, după ce firma care a câştigat în 2008 contractul de modernizare, Romstrade SRL, a intrat în insolvenţă, iar partronul acestuia, Nelu Iordache, a fost arestat preventiv pentru fraudă cu fonduri europene.
Deşi şoseaua se află în administrarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), secţiile instituţiei din judeţele Alba, Vâlcea şi Gorj nu pot interveni pentru reparaţii pentru că drumul este predat la Romstrade SRL. Modernizarea şoselei este realizată în proporţie de peste 80%. O nouă licitaţie, până la sfârşitul anului
Pe porţiunea de drum din judeţul Alba, după Şugag, spre Oaşa, asfaltul se termină brusc, în zona podeţelor ce sunt acoperite doar cu pietriş. Potrivit şefului Secţiei Alba a CNADNR, Liviu Hondola, pe sectorul de drum din judeţul Alba mai trebuie executate lucrări în proporţie de 15%.
Hondola a declarat că pe segmentul din Alba mai sunt de realizat lucrări pentru finalizarea podeţelor, montarea parapeţilor, realizarea rigolelor betonate, turnarea stratului de asfalt de uzură şi pentru trasarea marcajelor.
Potrivit acestuia, până la sfârşitul anului, se va organiza o nouă licitaţie pentru ca altă firmă să preia lucrările de la Romstrade SRL. „Noi avem acolo un district care face întreţinerea, dar noi trebuie să facem doar verificare pentru că drumul este predat la firma respectivă, care nu mai prea există. Drumul nu este al nostru“, a declarat Liviu Hondola.
Cont