În timp ce prin România, gropile din asfalt încă sunt o problemă aparent de nerezolvat, în Coreea de Sud tocmai au fost inaugurate primele drumuri capabile să alimenteaze cu energie vehiculele electrice care le străbat, eliminând astfel nevoia pentru acumulatori costisitori.
Noua reţea de drumuri ascunde cabluri electrice îngropate imediat sub stratul de asfalt, protejate de intemperii şi perfect izolate împotriva electrocutării accidentale. În loc de pantograf şi cabluri expuse, transferul de energie este realizat prin efect de rezonanţă magnetică, cu ajutorul unor elemente captatoare montate de-a lungul podelei autobuzelor experimentale. Pentru mobilitate şi în afara reţelelor amenajate, vehiculele conţin totuşi şi un banc de acumulatori, dar de capacitate mai mică şi mai puţin costisitori decât soluţiile instalate pe vehicule electrice complet autonome.
Detaliile tehnice exacte nu sunt foarte bine conturate, dar aparent transferul de energie este realizat folosind o tehnologie numită SMFIR (Shaped Magnetic Field in Resonance), dezvoltată de Institutul Coreean pentru Ştiinţă şi Tehnologie Avansată. Sistemul presupune transmiterea unui curent cu putere de 100KW, modulat folosind o frecvenţă de aproximativ 20Khz, de-a lungul unor perechi de bobine cu diametru de 30 cm, montate sub covorul asfaltic. Energia difuzată este captată în virtutea efectului de rezonanţă magnetică apelând la o pereche de bobine instalate în podeaua autovehiculului, la o distanţă de aproximativ 17 cm de elementul transmiţător.
Ajutat de câmpului electromagnetic direcţionat către vehicul şi folosirea unor dispozitive de conversie performate, sistemul rezultat se poate lăuta cu o eficienţă de peste 85% la transferul energiei. Suplimentar, costul întregii instalaţii este păstrat în limite rezonabile graţie acumulatorilor instalaţi la bordul autobuzelor OLEV. Chiar dacă au numa