În condiţiile în care trenurile din România au ajuns să circule aproape goale şi pe o infrastructură de toată jena, Guvernul se angajează în faţa FMI să mărească preţul biletelor pe calea ferată. Măsura a fost menţionată într-o variantă din 29 iulie a scrisorii de intenţie convenită cu Fondul Monetar, consultată de HotNews.ro.
În documentul convenit cu FMI, Executivul precizează că vrea să închirieze încă 1.500 de km de şine de cale ferată inoperabile şi să ia măsuri de raţionalizare a reţelei şi de reducere a costurilor în domeniul feroviar. De asemenea, Guvernul român menţionează şi că statul a închis majoritatea rutelor neprofitabile de trafic de călători.
„Intenţionăm de asemenea să închiriem încă 1.500 de km de şine de cale ferată inoperabile, să majoram tarifele de transport pasageri în septembrie 2013 şi să modificăm din nou formula de calcul a OSP (n.r. – obligaţiile de servicii publice) pentru a da, începand din luna ianuarie 2014, o pondere mai mare kilometrilor tren-pasageri parcurşi", se precizează în documentul citat de hotnews.ro.
Guvernul va continua să ia măsuri de raţionalizare a reţelei, de îmbunătăţire a absorbţiei fondurilor UE, de consolidare a procesului de achiziţii şi de reducere a costurilor în domeniul feroviar.
Măsurile potenţiale de reducere a arieratelor includ utilizarea conversiilor de datorii, inclusiv eliminarea arieratelor pe care le are compania CFR Călători la compania de operare a reţelei feroviare (CFR Infrastructură), plasarea societăţilor în insolvenţă sau lichidare ca subsidiare ale CFR Călători şi CFR Infrastructură şi măsuri de restructurare pentru îmbunatatirea performanţelor financiare.
La CFR Infrastructură, va fi desemnată o nouă conducere.
Guvernul se mai angajează să rezolve şi problema datoriilor de către CFR Infrastructură către Electrica.
În condiţiile în care trenurile din Ro