Autorităţile spaniole care au confiscat Aeroportul Internaţional Ciudad Real din regiunea La Mancha, pe care încearcă acum să-l vândă cu 10% din costurile totale cu care a fost construit. Aeroportul, situat la 160 de kilometri de Madrid, are o pistă suficient de lungă pentru a permite aterizarea aparatelor Airbus A380, cele mai mari din lume.
Aeroportul Internaţional Ciudad Real din regiunea La Mancha este un proiect emblematic pentru boom-ul care a marcat sectorul construcţiilor din Spania, în care se investea masiv în proiecte aberante de infrastructură. În cazul de faţă, costurile totale de construcţie s-au ridicat la peste un miliard de euro. Acum, autorităţile care au confiscat aeroportul speră să obţină măcar 100 de milioane de euro, preţul de pornire al licitaţiei pentru vânzarea proiectului.
Însă, pe lângă această sumă, noul fericit posesor de aeroport spaniol va trebui să achite datorii restante în valoare de e 529 de milioane de euro. Printre creditorii care au de recuperat bani de pe urma acestui proiect se numără mai multe bănci (233 de milioane de euro), operatorii aerieni Air Nostrum şi Air Berlin (4,4 milioane de euro) şi localnicii expropriaţi de dezvoltatori, care cer 106 milioane de euro pe lângă banii pe care i-au primit deja pentru terenuri.
Acest proiect de dezvoltare a infrastructurii a fost cel care a cauzat falimentul băncii Caja Castilla-La Mancha, acţionarul majoritar, care deţinea 68% din proiect. Falimentul a determinat autorităţile spaniole să înfiinţeze Fondul pentru Restructurarea Băncilor şi să înceapă o amplă reorganizare a sectorului bancar.
Acum, judecătorul care se ocupă de procesul de insolvenţă al Aeroportului Internaţional Ciudad Real a dispus ca acesta să fie scos la licitaţie pentru stingerea datoriilor. Dacă nu se va găsi un cumpărător, va urma o altă licitaţie, cu preţ de porni