Piata de televiziune din Ungaria este dominata de UPC, compania care avea la finalul lui iunie peste 881.000 de utilizatori, detinand astfel o cota de 26,4% dintr-un domeniu estimat la 3,33 milioane de abonati, potrivit datelor National Communications Authority (NCA), arbitrul telecom maghiar.
Principalii competitori ai UPC pe piata ungara sunt si concurentii companiei pe piata locala: Digi, brand detinut de RCS&RDS, si T-Home, companie detinuta de germanii de la Deutsche Telekom care controleaza si Romtelecom- al doilea jucator pe segmentul de televiziune in Romania.
In timp ce UPC este de ani de zile liderul pietei ungare de televiziune, T-Home si Digi sunt mereu la o diferenta foarta mica si, astfel, de la luna la luna acestia ocupa locuri diferita in top.
In Ungaria, cei mai mari 11 operatori de televiziune, care inseamna 88% din piata, aveau 2.961.875 de clienti la finalul lui iunie anul acesta.
Pe de alta parte, autoritatea de reglementare din Ungaria (National Communications Authority) estimeaza ca intreaga piata este de 3.331.000 de utilizatori. Diferenta dintre cele doua cifre consta in faptul ca totalul de 2,9 milioane de abonati se refera la datele furnizate autoritatii de catre cei mai mari 11 jucatori in domeniu, in timp ce suma de 3,3 milioane de clienti este o estimare a NCA.
Astfel se explica si diferenta dintre cei 881.100 de abonati de televiziune din raportul UPC si cei 754.200 din raportul National Communications Authority. Citeste si:UPC creste pe toate segmentele, cu exceptia cablului analogicPascu, UPC: Este o presiune mare pe pret, dar sunt clienti care platesc pentru servicii premiumRCS&RDS ofera acces wi-fi pentru toti abonatii la net prin fibra optica
Din piata totala de 3,33 milioane de utilizatori de TV, UPC detine 26,4%, T-Home controleaza 23,5%, iar Digi- 23%. Pascu si Solomon, managerii romani