Şeful Căilor Ferate Moldoveneşti a fost demis după ce a criticat modernizarea garniturilor realizată de Remar Paşcani, divizie a GFR, patronată de Gruia Stoica. Au fost 180 de defecţiuni raportate, dar acestea sunt normale pentru un prototip, se justifică directorul Remar, Cătălin Cornea. Afacerea e una colosală şi ar putea deveni strategică pentru România.
Pe lângă scandalul privatizării CFR Marfă, omul de afaceri Gruia Stoica a fost implicat, săptămâna trecută, într-un alt scandal, care are legătură directă cu Iaşul. Oficialii moldoveni au anunţat că trenurile modernizate la Remar Paşcani s-au defectat şi vor cere despăgubiri. La doar câteva zile după anunţ, şeful Căilor Ferate din Moldova a fost demis.
Noii şefi moldoveni acuză contractul
Scandalul a izbucnit pe 25 iulie, când directorul interimar al Întreprinderii de Stat Calea Ferată din Moldova, Serghei Tomşa, a anunţat că doar un singur tren modernizat la Paşcani mai este funcţional, în timp ce 3 garnituri staţionează din cauza defecţiunilor. Mai mult, ministrul Vasile Botnari a anunţat că ar putea cere compensaţii de la fabrica din Paşcani. „Considerăm că suntem în drept să cerem majorarea perioadei de garanţie pentru aceste trenuri. Vom aştepta şi expertiza unei companii independente, în baza căreia să decidem paşii de mai departe, inclusiv privind solicitarea de către CFM a unor compensaţii”, a specificat ministrul, potrivit unui comunicat de pe site-ul guvernului moldovean. Contractul cu Remar fusese încheiat de fostul şef al CFM, Vitalie Strună, şi de fostul ministru al transporturilor din Moldova, Anatol Şalaru.
Aşa a început modernizarea trenurilor moldoveneşti. Remar devine unitate strategică pentru Iaşi
Prototipul a avut probleme
Contactat de 7Est, directorul general al Remar, Cătălin Cornea, a declarat că informaţiile prezentate de presă nu coresp