După taxa pe nevastă şi impozitarea diferită a clădirilor, iată că scrisoarea de intenţie convenită de guvernul român cu Fondul Monetar Internaţional (FMI) dezvăluie o altă surpriză: privatizarea CFR Marfă se va încheia în luna septembrie, în caz contrar, se vor relua procedurile de licitaţie.
„Ne vom îndeplini obligaţiile asumate prin contractul de vânzare cumpărare a pachetului majoritar la CFR Marfă şi vom încheia tranzacţia (schimbul de plată contra acţiuni) până la finele lunii septembrie 2013. În acest context, se va urmări obţinerea aprobării controlului fuziunii de la autoritatea relevantă de reglementare. Dacă procesul de privatizare se loveşte de obstacole insurmontabile, vom redeschide licitaţia pentru privatizarea majoritară a CFR Marfă, respectând un proces care urmează cele mai bune practici internaţionale”, se arată în document.
Grup Feroviar Român a câştigat licitaţia pentru 51% din CFR Marfă oferind 202 milioane de euro şi asumându-şi investiţii de 900 de milioane de lei şi 1,5 milioane de lei pentru investiţii de mediu.
Preşedintele Traian Băsescu a cerut premierului Victor Ponta să semneze contractul, în caz contrar o blocare a procesului de privatizare ar pune statul în situaţia să plătească despăgubiri. El a mai spus anterior că Gruia Stoica, proprietarul Grampet-GFR, nu dispune de banii necesari.
În schimb, premierul Victor Ponta cere avizul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) pe contractul de privatizare. CSAT a fost convocat vineri dar nu s-a luat nicio decizie.