Veka România, subsidiara grupului german Veka, producător de profile din PVC , estimează o creștere a afacerilor locale de 5-8%, față de anul 2012, când cifra de afaceri s-a ridicat la aproximativ 15 milioane de euro.
"Ținând cont de premisele generale pesimiste ale pieței românești de tâmplărie PVC, ne bucură menținerea în primele 5 luni din 2013 a acelorași cote de vânzări, prin comparație cu aceeași perioadă a anului 2012. Acest fapt demonstrează că Veka este o companie stabilă și puternică pe piața locală, în pofida contextului dificil pe care îl traversăm și al trendului descendent care se prefigurează. În continuare ne așteptăm chiar și la o ușoară creștere, de 5-8 procente”, a declarat Gabriel Nicolaescu (foto), Deputy General Manager Veka România.
După stabilizarea în 2012 a pieței locale de tâmplărie PVC la o valoare estimată la 300 milioane de euro, începutul acestui an nu a fost unul încurajator. Consumatorii sunt mult mai rezervați atunci când vine vorba despre investițiile în construcții sau renovări. În acest context, reprezentanții Veka România sunt de părere că întreaga piață ar putea înregistra o scădere de aproximativ 5-8%, până la finalul anului. În schimb, o redresare ușoară ar putea fi posibilă prin reluarea investițiilor în domeniul construcțiilor și accelerarea exporturilor către piețele Uniunii Europene.
”Recesiunea a avut și efecte pozitive, deoarece a condus la creșterea cotei de piață a companiilor producătoare de tâmplărie PVC, care furnizează produse de calitate superioară. Principalul factor de evoluție a pieței locale de tâmplărie termoizolantă este opțiunea clienților pentru produsele premium, care le aduc beneficii pe termen lung și mediu. Este adevărat, consumatorul este mult mai rezervat în a cheltui. Dar atunci când o face, își dorește un produs de calitate, care să corespundă întocmai nevo