Tari precum Cambodgia nu au intrat momentan pe radarul gigantului McDonald’s, chiar daca alte lanturi de restaurante fast-food, precum KFC, sunt deja prezente in aceste zone, scrie Smartplanet.
McDonald’s, care detine 34.480 de restaurante in 119 de tari, va deschide abia anul viitor prima locatie din Vietnam.
Oficialii companiei s-au aratat increzatori ca locuitorii detin acum “venituri suficiente pentru a-si cumpara burgeri, cartofi prajiti sau shake-uri”.
Chiar daca doua treimi din veniturile sale vin din alte tari decat Statele Unite, lantul american nu a deschis niciun restaurant in 105 state, printre care Ghana, Jamaica, Yemen sau Tajikistan. In plus, in sase state, pe fondul conditiilor economice si politice dificile, compania a decis sa renunte la francize.
De asemenea, daca vizitati Vaticanul sau Coreea de Nord nu veti gasi niciun restaurant McDonald’s.
Sursa: Universitatea Princeton
Citeste si:McDonald's Franta trece de la hamburger la McBaquetteMcdonald's incheie anul 2011 pe plusCe cred consumatorii cu adevarat despre branduri?
“Daca vreti o definitie a lumii bogate sau sarace ne putem raporta la McDonald’s – daca veti gasi un restaurant McDonald’s in locul in care va aflati inseamna ca sunteti printre bogati. Daca analizati harta locurilor unde gigantul american este prezent veti vedea ca deciziile de extindere nu au fost luate in functie de cultura, ci de bani”, spune un sociolog la Universitatea Princeton.
Pe de alta parte, uneori decizia de extindere este luata si in functie de criterii politice. Spre exemplu, presedintele Boliviei si-a exprimat recent dezacordul in privinta companiilor fast-food din vest.
“Marile companii din domeniul alimentar nu cauta altceva decat sa controleze productia si pietele globale prin impunerea propriilor produse si obiceiuri de consum. Nu urmaresc decat