Constructorul lotului 4 al tronsonului de autostradă Sibiu-Orăştie, Astaldi, Euro Construct Trading 98 și Astalrom, a început deja asfaltarea la primul tunel de autostradă realizat în România.
La finele lunii trecute, constructorul a reuşit să “străpungă” ambele căi de rulare a tunelului, într-un timp-record, având în vedere că excavarea pământului a început la finele lunii mai-începutul lunii iunie, aşa cum a arătat Capital.ro, la jumătatea lunii iunie, după o vizită pe şantierul autostrăzii.
Sorin Scarlat, directorul adjunct al asocierii formată din cele 3 firme, ne-a declarat că pâmăntul a fost scos încă din 30 iulie, iar de câteva zile s-a trecut la turnarea căii de rulare. Tunelul, cu o lungime de 345 de metri, a fost realizat prin metoda “cut&cover”, adică mai întâi s-a turnat pereţii şi pilonii centrali, iar apoi plafonul. Ulterior, s-a trecut la excavarea pământului. Trebuie amintit faptul că asocierea formată din cele 3 firme a propus construirea tunelului după ce a întâmpinat probleme cu alunecările de teren, în proiectul iniţial nefiind cuprinsă construirea tunelului. Acesta încadrat între două viaducte, unul de 640 m, iar celălalt de 200 m.
În timpul vizitei noastre pe şantierul autostrăzii, jumătatea lunii iunie, erau săpaţi mai bine de aproape 15-20 de metri, din cei 345, câți va avea tunelul. Pe cealaltă cale de rulare, dinspre Sebeş spre Sibiu, pâmăntul era excavat pe o porţiune de doar 5 metri. Conform unui salariat al constructorului, aproximativ 40-50 de camioane de pământ erau scoase zilnic din tunel, până s-a ajuns la 50.000 de metri cubi, pentru a elibera tot tunelul. Pâmântul a fost folosit la acoperirea acestuia, după ce constructorul a finalizat şi partea de hidroizolaţie, urmând ca apoi să treacă la lucrări de “reabilitare a vegetaţiei” – plantarea de copaci. Înălțimea tunelului este de 7 metri, iar du