Neplata salariilor către angajaţi şi abandonarea activelor în administrare sunt doar două dintre problemele de la Centrul de Pregătire Profesională în Cultură sesizate anterior de cotidianul.ro. Instituţia mai are o mare problemă: se declară independentă financiar faţă de stat – însă realitatea este complet diferită. Majoritatea banilor care intră în conturile CPPC vin exact de la instituţiile statului.
CPPC are în principal două modalităţi de finanţare: organizarea de cursuri de formare profesională şi evaluarea competenţelor în vederea obţinerii certificatelor de traducător. Cursurile aduc cei mai mulţi bani.
În anul 2012, CPPC a derulat 50 de programe de formare profesională autorizate însumând 573 de participanţi, atât pentru angajaţi ai sistemului public, dar şi pentru orice alte persoane interesate de cursurile instituţiei. Centrul de Pregătire Profesională în Cultură a organizat anul trecut 11 sesiuni de evaluare a competenţelor lingvistice în vederea obţinerii certificatelor de traducător în şi din limbi străine – s-au prezentat 773 de candidaţi. Sute de oameni au primit anul trecut o diplomă emisă de CPPC, la fel ca în fiecare din anii precedenţi. Pentru că, după absolvirea unui curs, instituţia emite şi un document care atestă aceasta. Totul este pe bani şi se face cu doar 22 de angajaţi şi fără subvenţii de la stat, după cum afirmă directorul instituţiei, Ionică Pîrvu.
Dar să intrăm şi în detaliile acestui business de stat. Cine este cursantul care îşi plăteşte evoluţia profesională? În majoritate, cursurile se adresează angajaţilor din unităţile care funcţionează în subordinea, sub autoritatea Ministerului Culturii ori în coordonarea ministrului Culturii. Muzeele, bibliotecile, direcţiile judeţene pentru cultură, teatre, filarmonici şi opere, în total mai mult de o sută de instituţii de cultură din toată ţara. Angajaţii acestora sunt o