● După intrarea în vigoare a unei noi reglementări
Buzoienii care au nevoie de certificate, adeverinţe ori duplicate de adeverinţe în baza documentelor existente în arhivele ITM vor trebui să plătească în schimbul lor o taxă de 50 de lei. Prevederea este reglementată prin Ordinul Ministrului Muncii nr. 1681/2013, intrat în vigoare începând cu data de 5 august. Această reglementare vine după ce, printr-o adresă a Inspecţiei Muncii, timp de aproape o lună, toate aceste servicii au fost prestate gratuit către solicitanţi.
Conform Ordinului 1681 al Ministrului Muncii, eliberarea oricărui act către solicitanţii persoane fizice sau juridice, persoane fizice autorizate sau alte entităţi constituite conform legii se va face, de către Inspectoratule Teritorial de Muncă, doar după ce va fi achitată, în conturile de trezorerie ale ITM sau la casieria instituţiei, taxa stabilită prin acest ordin.
Excepţie se va face doar în cazurile în care prin lege se precizează că prestările de servicii trebuie efectuate de îndată ce au fost solicitate de beneficiarii legali, în aceste cazuri achitarea tarifului poate fi ulterioară eliberării documentelor solicitate. Astfel, cei care solicită eliberarea de certificate, adeverinţe, duplicate de adeverinţe în baza documentelor existente în arhivele ITM vor trebui să plătească în schimbul lor o taxă de 50 de lei.
Solicitanţii de certificate cu informaţii extrase din Registrele generale de evidenţă a salariaţilor (REVISAL) trebuie să plătească pentru acestea o taxă de 15 lei pentru fiecare persoană pe numele căreia sunt solicitate aceste certificate. Totodată, furnizarea de către ITM a datelor din REVISAL pentru refacerea conţinutului său la angajator, prin eliberarea unor extrase pe suport de hârtie, se va taxa astfel: date angajator 10 lei/pagină; lista tuturor salariaţilor 10 lei pentru fiecare pagină, în timp ce d