Un rapper şi un artist tatuator din Capitală au lansat primul brand vestimentar care încearcă să le trezească tinerilor români sentimentul de patriotism.
„Căldură mare, monşer“, scria Caragiale într-una din schiţele sale, iar celebra replică a fost preluată şi de Dragoş Macavei şi Costache Nicolae, membru în trupa hip-hop Il-Egal, ca punct de plecare pentru punerea pe picioare a conceptului So Proud Apparel, în anul 2012, brand de îmbrăcăminte urbană ce readuce în prim-plan chipurilor unor personalităţi de marcă din istoria României.
Mihai Eminescu, I.L. Caragiale, Ion Creangă, Vlad Ţepeş şi Mihai Viteazul sunt figurile imprimate pe tricourile şi hanoracele care au prins de minune în rândul cumpărătorilor tineri, dar au suscitat şi interesul celor mai în vârstă.
Dornici să reînvie spiritual naţionalist în inimile românilor, cei doi bucureşteni au lansat pe piaţă, sub sloganul „A se purta cu mândrie/So Proud Apparel“, colecţia vestimentară având ca unică sursă de inspiraţie valorile româneşti.
„Ne-am dorit să realizăm acest proiect vestimentar şi am început, într-o primă fază, cu tricourile Il-egal (trupă de hip hop - n.r.), când băieţii au lansat ultimul lor album, «Il-Egal prezintă H.A.I.T.A», în 2010. Doi mai târziu, am descoperit că şi Costi voia să lucreze pe partea de design vestimentar şi aşa s-a născut So Proud Apparel“, a declarat Dragoş Macavei, într-un interviu acordat ziarului „Adevărul“.
Desigur, formalităţile de înscriere a firmei şi birocraţia n-au lipsit nici de astă dată din peisaj. Băieţii au colindat pe la Registrul Comerţului în dorinţa de a debuta sub un alt nume, dar s-au lovit de protestele unei case de modă din afara graniţelor.
„Ne-am gândit mult la numele proiectului şi, iniţial, chiar alesesem o altă variantă. Am fost nevoiţi, însă, să schimbăm denumirea, pentru că am primit reclamaţii din partea unu