DN 7 A (drumul spre Voineasa) a trecut la Craiova (nimic nou sub soare) şi a rămas şi anul acesta doar cu „marea peticeală”, iar pentru DN 66 A (Câmpu lui Neag – Herculane) „nu sunt fonduri”. Şi, completăm noi, nici n-o să fie prea curând…
USL nu vrea, sau nu poate
Despre aceste două drumuri am aflat de la Dan Terteci, directorul de cabinet al prefectului Sorin Vasilescu, aceleaşi lucruri pe care le ştiam din primăvară, după adoptarea bugetului: DN 7 A face parte din Direcţia Drumuri şi Poduri Craiova, iar pentru DN 66 A „nu sunt fonduri”.
Vina pentru această stare de fapt aparţine doar celor care împart bugetul ţării şi care nu s-au gândit defel că Valea Jiului este pe jumătate izolată. Aceasta deoarece pe Defileul Jiului circulaţia e mult îngreunată din cauza lucrările de modernizare a drumului DN 66, lucrări care se preconizează că vor fi finalizate abia peste vreo cinci ani.
Pe celălalt drum care face legătura cu sudul ţării, DN 7 A, drumul spre Voineasa, cel puţin 8 km din 22 km (câţi sunt până la hotarul cu Vâlcea) sunt praf şi pulbere. Şi anumite porţiuni ale drumului din judeţul Vâlcea arată la fel, ceea ce înseamnă că la iarnă acest drum va fi de necirculat cu maşini normale.
Un drum bun spre Vâlcea şi un drumul spre Herculane ar fi făcut ca Valea Jiului să iasă din sumbra izolare rutieră şi ar fi deschis mai multe posibilităţi celor care doresc să investească în Valea Jiului, dar se tem de infrastructura rutieră.
Faptul că DN 7 A este trecut când la cei din Gorj, când la cei din Dolj, câteodată la cei din Timişoara sau Hunedoara, de la an la an „stăpânirea” fiind schimbată, ne face să credem că aceasta poate fi un mic şiretlic de proastă calitate, prin care se arată că nu se doreşte cu niciun chip modernizarea şi reabilitarea celor 22 de kilometri, situaţi în apropierea faimosului drum Transalpina, a staţiunilor Par