Companiile aeriene precum Ryanair pun in pericol siguranta pasagerilor restrictionand cantitatea de combustibil pe care o transporta pana la minimul legal, incercand sa reduca costurile. Acestea sunt concluziile unui raport al anchetatorilor spanioli care atrag atentia asupra fenomenului.
Raportul mai arata ca este o situatie ce ar putea crea haos in turnul de control, daca controlorii s-ar confrunta cu vreme proasta sau o pista inchisa si mai multe avioane ce incearca sa aterizeze cu minimul de combustibil la bord, informeaza Independent.
Raportul spaniol este concluzia unei investigatii pe marginea unui incident din 2010, cand un avion Ryanair a aterizat la aeroportul din Valencia avand la bord mai putin decat cantitatea minima ceruta de lege. In acelasi timp, au fost dezvaluite comunicari interne adresate pilotilor Ryanair, in care acestia sunt avertizati ca orice incercare de a incarca mai mult combustibil in avion decat este necesar operational va fi considerata o chestiune ce cade sub incidenta unei politici de "toleranta zero".
"Transportul de rutina a 300 de kilograme de combustibil suplimentar este descurajata. Daca toti transportam 300 de kilograme de conbustibil vom arde 7,5 kilograme de combustibil aiurea. Este vorba despre 19.500 de kilograme de combustibil irosite zilnic de forta noastra... Simpla matematica duce costurile companiei la 5 milioane de dolari anual", se arata in memoriul intern, ce a fost ulterior subiectul unei dezmintiri din partea conducerii Ryanair.
Raportul oficial al spaniolilor cu privire la zborul Ryanair RY9ZC, de la Stansted la Alicante, cu 170 de pasageri la zbor, arata cum capitanul avionului a decis sa nu incarce combustibil suplimentar in afara de cel calculat in lanul de zbor.
Mai mult, datorita conditiilor meteo favorabile si o greutate la decolare mai mica decat c