Instructorii auto independenţi ies în afara legii cu noul Cod Rutier, care prevede că doar şcolile de şoferi mai pot da cursuri practice. De asemenea, mopediştii şi transportatorii nu au voie să ia pasageri beţi, iar cei care vor să obţină permisul de conducere au valabilă „sala” timp de un an de la trecerea probei.
Fără instructori independenţi
Primul articol modificat din noul Cod Rutier, care intră în vigoare în 8 august, vizează instructorii auto independenţi. Prevederea care le dădea dreptul instructorilor auto independenţi să practice condusul cu cei care vor să aibă permis de conducere a fost abrogată. Aşadar, cursanţii şcolilor de şoferi nu vor mai putea conduce maşini pentru lecţiile practice cu instructori independenţi. În acest fel, sunt obligaţi ca, pentru ambele etape, să se înscrie pentru practică la aceeaşi şcoală auto la care merg pentru cursurile teoretice.
În vechea formă, Codul Rutier prevedea că pregătirea practică în vederea obţinerii permisului de conducere valabil pentru categoriile A, B, BE şi subcategoriile A1 şi B1 se poate face şi de către un instructor auto atestat care a încheiat un contract cu unitatea autorizată în care solicitantul a efectuat pregătirea teoretică.
Unii instructorii independenţi şi-au manifestat deja nemulţumirea faţă de această măsură luată.Petru Bordeianu, preşedintele Federaţiei Naţionale a Formatorilor Auto, declară, că Federaţia va acţiona în instanţă, în contencios administrativ, scoaterea în afara legii a instructorilor independenţi.
Pe de altă parte, Federaţia Naţională a Patronatelor Formatorilor din Transportul Rutier din România agreează ideea. „Să sperăm că va fi mai bine. Oricum, în acest fel vor creşte preţurile la şcolile de şoferi, pentru că până acum ele au fost ridicole”, spune preşedintele acesteia, Adrian Caşcaval. Acesta