Veniturile Romtelecom au scazut cu 4,9% la 148,7 milioane euro in trimestrul doi din acest an, comparativ cu acelasi trimestru al anului trecut, conform datelor publicate joi de grupul elen OTE. Numarul clientilor de telefonie fixa a scazut cu 4,9% pana la 2,2 milioane linii, insa numarul clientilor la serviciile de internet si televiziune a cerscut cu 4,8% si respectiv 7,3%. Operatorul de telefonie mobila Cosmote, parte a aceluiasi grup OTE, a inregistrat venituri de 111,4 milioane de euro in trimestrul incheiat la 30 iunie 2013, in scadere cu 2,1%, in timp ce numarul de clienti (SIM-uri valabile) a scazut cu 6,1% pana la 6,03 milioane utilizatori.
La data de 30 iunie 2013, Romtelecom avea peste 1,22 milioane de clienti la serviciile de internet broadband si peste 1,29 milioane de abonati la serviciile TV (DTH, IPTV si Cablu), in crestere cu 4,8% si respectiv 7,3% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Romtelecom a avut o pozitie financiara stabila in trimestrul al doilea, cu venituri de aproape 150 milioane de euro si o EBITDA Pro Forma de 34,9 milioane euro, in concordanta cu strategia companiei de crestere a serviciilor de date si televiziune. Romtelecom si-a mentinut tendinta din anii precedenti, aceea de a se concentra pe serviciile de divertisment", a declarat Anastasios Tzoulas Directorul Executiv Financiar al Romtelecom.
Potrivit acestuia, "compania si-a concentrat atentia asupra pachetelor de servicii, ceea ce a dus la cresterea ratei de penetrare a serviciilor de internet in baza de clienti de servicii de voce la aproape 55%, in timp ce serviciile TV au inregistrat o rata de penetrare de 57% din baza serviciilor de voce".
De cealalta parte, Cosmote Romania a inregistrat venituri in scadere dar EBITDA (castiguri operationale inaintea dobanzilor, taxelor si amortizarilor) a crescut cu 3,4% in trimestrul doi din 2013