Numărul clienţilor companiei era de 6,033 milioane la 30 iunie, în coborâre cu 6,1% faţă de 6,422 milioane la jumătatea anului trecut, potrivit unui comunicat publicat joi de grupul elen OTE, compania-mamă a operatorului de telefonie mobilă.
Din totalul clienţilor, 25,3% reprezintă abonaţi, restul utilizând serviciile companiei pe bază de cartele prepaid. Numărul clienţilor pe segmentul business a urcat cu 17,1% în perioada analizată, datorită serviciilor oferite împreună cu Romtelecom, companie care face parte din grupul OTE.
Marja profitului EBITDA (înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) a urcat de la 25,6% la 27%, reprezentând o îmbunătăţire de 1,4 puncte procentuale faţă de trimestrul al doilea al anului trecut.
Profitul EBITDA a urcat cu 3,4%, de la 29,1 milioane euro la 30,1 milioane euro.
În prima jumătate a acestui an, veniturile Cosmote România au scăzut cu 5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 231,1 milioane euro la 219,6 milioane euro. Profitul EBITDA a coborât cu 1,1%, de la 55 milioane euro la 54,5 milioane euro, în timp ce marja de câştig s-a îmbunătăţit cu un punct procentual, la 24,8%.
Venitul mediu pe utilizator (ARPU) a coborât cu 1,7% în primul semestru, în urma reducerii tarifelor de interconectare.
Cosmote România a contractat în luna iulie un credit sindicalizat de 225 milioane euro intermediat de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), destinat finanţării investiţiilor în infrastructura broadband. BERD va participa direct cu 75 milioane euro la finanţare, iar 150 milioane euro vor fi obţinute printr-un împrumut sindicalizat de la bănci comerciale. Dobânda va fi de 5,25 peste rata Euribor, iar creditul are scadenţa în aprilie 2018.
Numărul clienţilor companiei era de 6,033 milioane la 30 iunie, în coborâre cu 6,1% faţă de 6,422 milioane la jumătatea anul