Din 2015, la Iaşi vor ateriza Boeing-uri.
Lucrările de construcţie a noii piste a Aeroportului au demarat oficial ieri, cu preşedintele Consiliului Judeţean la manetele excavatorului. Lucrările sunt programate să se termine pe 10 iulie 2015, dar directorul Aeroportului s-a declarat convins că termenul va fi devansat cu cel puţin şapte luni. „Cred că putem termina până la sfârşitul lui 2014. Deocamdată, facem toate demersurile ca echipamentele ce vor fi montate la noua pistă să fie de ultimă generaţie. În final, vom avea cel mai modern aeroport din România, cu prima pistă flexibilă din ţară“, a declarat Marius Bodea.
GALERIE FOTO I
Festivitatea de lansare a lucrărilor a fost deschisă de o scurtă slujbă de binecuvântare ţinută de ÎPS Teofan, mitropolitul Moldovei şi Bucovinei, şi de PS Petru Gherghel, episcopul Diecezei de Iaşi. În primul rând al invitaţilor s-a aflat şi deputatul PNL Relu Fenechiu, fost ministru al Transporturilor, pe care Teofan l-a numit în cuvântarea sa „ministru“. Modelul a fost preluat de toţi vorbitorii, deputatul comentând totuşi că mai nimerit ar fi fost termenul de „fost ministru“. „Suntem, că place sau nu, capitala Moldovei. O capitală nu poate avea un aeroport de mâna a doua, cu o pistă peticită. Pentru prima oară, avem o conducere a CJ care gândeşte pentru viitor, nu doar pentru prezent. Noua pistă este cea mai ieftină investiţie care să ne lege de Europa, până vom avea miliardele necesare pentru o autostradă“, a spus Fenechiu.
GALERIE FOTO II
Noua pistă a Aeroportului va costa 139 milioane lei, lucrările urmând să fie efectuate de asocierea formată din firmele Max Boegl, Vega ’93 Galaţi şi UTI Grup. Pista va avea 2.400 de metri lungime, faţă de 1.800 de metri cât are pista actuală, o lăţime de 60 de metri şi o capacitate portantă triplă faţă de pista pe care se aterizează acum. Noua pistă va permite inclusiv