Coca-Cola HBC România a înregistrat în primul semestru al acestui an o contracţie de până la 10% a volumelor vândute (high single digit), evoluţia vânzărilor fiind determinată de vremea nefavorabilă şi de promoţiile agresive ale competitorilor, conform ultimului raport al companiei-mamă din Grecia.
„Presiunea promoţiilor se referă la activitatea promoţională agresivă pe care au avut-o competitorii noştri pe piaţă, activitate pe care am ales să nu o urmăm. În general nu este o idee bună să faci promoţii pe o vreme nefavorabilă“, au explicat pentru ZF oficialii Coca-Cola Hellenic Grecia.
Această scădere arată cât de dură este bătălia pentru câştigarea unei părţi din bugetele consumatorilor români, care continuă să fie precauţi şi mult mai atenţi la achiziţii. Piaţa băuturilor răcoritoare, evaluată la 1,8-2,3 mld. euro, este dominată de giganţii PepsiCo şi Coca-Cola, urmaţi la mare distanţă de producători locali precum Romaqua sau European Drinks.
Consumul anual de băuturi răcoritoare şi apă minerală îmbuteliată din România este de circa 130 de litri din care 43 de litri reprezintă produse Coca-Cola, gigantul având o cotă de piaţă în jurul a 30%, conform calculelor ZF.
Citiţi mai multe detalii pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 09.08.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Ve